La această vârstă se pune accent pe dezvoltarea capacităţii de interacţionare şi de comunicare : dezvoltarea comunicării orale, înţelegerea şi utilizarea corectă a semnificaţiilor structurilor verbale.
Activităţile comune desfăşurate la acest nivel urmăresc :
• perceperea şi cunoaşterea organizată şi sistematizată a realităţii înconjurătoare
• îmbogaţirea vocabularului activ şi pasiv al copiilor
• înţelegerea unităţii logice a propozitiei şi cuvântului
• stimularea şi educarea interesului şi dragostei pentru frumos (prin educaţie muzicală, educaţie plastică)
• alcătuire de grupe după 2 criterii: construirea şirurilor de obiecte, compararea grupurilor prin apreciere globală; efectuarea operaţiilor numerice în limitele 1-5
În cadrul grupei mijlocii se organizează informaţiile acumulate anterior, copilul începe să facă operaţii abstracte; sintetizează, asociază, compară, analizează, generalizează.
Tot începând cu acest nivel de vârstă, se va aplica “metoda proiectelor”, metoda care presupune că preşcolarul este capabil să aleagă, să ofere argumente în legatură cu alegerea făcută.